Bilgisayar ve internet kullanımı yaygınlaşmasına karşın, Türkiye halkının internet üzerinde alış verişe halen sıcak bakmadığı görülüyor.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun Nisan 2009′da yaptığı araştırmaya göre internet kullananların yüzde 88,2’si internet üzerinden hiç sipariş vermedi.
Araştırma sonuçlarına göre alışverişlerinde interneti kullananların oranı yüzde 11,8′de kaldı. Son bir yılda sipariş verenler ise en çok elektronik araç satın aldı.
Araştırmanın gösterdiği bir diğer dikkat çekici sonuç da bilgisayar ve internet kullanımında erkeklerin kadınlara göre daha aktif olduğu. 16-74 yaş grubundaki erkeklerin yüzde 50,5 bilgisayar kullanırken, internete girenlerin oranı yüzde 48,6. Kadınlarda da ise bu oranlar sırasıyla yüzde 30,0 ve yüzde 28,0 düzeyinde bulunuyor.
EVLERİN ÜÇTE BİRİNDE INTERNET ERİŞİMİ VAR
2009 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre hanelerin yüzde 30’u Internet erişimine sahip. İnternet erişimi olmayan hanelerin yüzde 30,1′i evden Internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymamayı gösterdi. ADSL yüzde 85,6 ile Türkiye’de kullanılan en yaygın internet bağlantı türü.
2009 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre hanelerin yüzde 30’u Internet erişimine sahip. İnternet erişimi olmayan hanelerin yüzde 30,1′i evden Internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymamayı gösterdi. ADSL yüzde 85,6 ile Türkiye’de kullanılan en yaygın internet bağlantı türü.
Bireylerin bilgisayar ve Internet kullanım oranları sırasıyla yüzde 40,1 ve yüzde 38,1 olarak tespit edildi. Araştırma sonuçlarına göre 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla erkeklerde yüzde 50,5 ve yüzde 48,6, kadınlarda yüzde 30,0 ve yüzde 28,0.
Son üç ay içerisinde (Ocak-Mart) bireylerin yüzde 35,6’sı bilgisayar, yüzde 34,0′ı internet kullanmış. Bilgisayar kullanan bireylerin yüzde 61,2’si bilgisayardan, internet kullanan bireylerin yüzde 59,3′ü ise internetten hemen hemen hergün yararlanmış. Bu dönemde, bilgisayar kullanılan yerler yüzde 65,1 ile ev, yüzde 32,0 ile işyeri, yüzde 21,1 ile Internet kafe, internet kullanılan yerler ise yüzde 57,6 ile ev, yüzde 32,4 ile işyeri, yüzde 24,1 ile internet kafe olarak sıralandı.
Bilgisayar ve internet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24 arası. Bu oranlar tüm yaş gruplarında erkeklerde daha yüksek. Eğitim durumuna göre incelendiğinde ise yüksekokul, fakülte ve üstü mezunları en yüksek bilgisayar ve internet kullanım oranlarına sahip.
Anket uygulama dönemindeki işgücü durumu dikkate alındığında, işverenlerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla yüzde 67,8 ve yüzde 66,1 iken, ücretli ve maaşlı çalışanlarda yüzde 58,6 ve yüzde 56,8. Aynı oranlar işsizlerde sırasıyla yüzde 43,2 veyüzde 41,6.
EN ÇOK E-POSTA İÇİN KULLANILIYOR
Son üç ay içerisinde internet kullanan bireylerin yüzde 72,4′ü e-posta göndermek-almak, yüzde 70′i gazete ya da dergi okumak, yüzde 57,8′i sohbet odalarına mesaj ve anlık ileti göndermek, yüzde 56,3′ü oyun, müzik, film, görüntü indirmek ya da oynatmak için interneti kullanmış.
Son üç ay içerisinde internet kullanan bireylerin yüzde 72,4′ü e-posta göndermek-almak, yüzde 70′i gazete ya da dergi okumak, yüzde 57,8′i sohbet odalarına mesaj ve anlık ileti göndermek, yüzde 56,3′ü oyun, müzik, film, görüntü indirmek ya da oynatmak için interneti kullanmış.
İnternet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 11,8. Sipariş verme ya da satın alışın en son yapıldığı zamana göre yüzde 5,8′i son üç ay içerisinde, yüzde 2,7’si üç ay ile bir yıl arasında, yüzde 3,3′ü ise bir yıldan uzun süre önce gerçekleştirilmiş. İnternet kullanan bireylerin yüzde 88,2’si ise internet üzerinden hiç mal veya hizmet siparişi vermemiş ya da satın almamış.
Son 12 ayda internet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireyler en fazla elektronik araç (cep telefonu, kamera, TV, DVD oynatıcı v.b) almışlar.
0 yorum:
Yorum Gönder